وبلاگ ورزش دوستان

بیان آخرین مطالب حوزه ورزش و سلامت

بیان آخرین مطالب حوزه ورزش و سلامت

وبلاگ ورزش دوستان

وبلاگی کاملا شخصی است که به بیان مطالب ورزشی و سلامت در راستای اطلاع رسانی به مردم ورزش دوست استان کرمانشاه می پردازد .

فواید مصرف قهوه و کافئین در ورزشکاران

يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ


                                      


قهوه حاوی کافئین است و مصرف کافئین قبل از ورزش نه تنها موجب افزایش عملکرد ورزشی می شود بلکه منفعت های بسیاری در انواع مختلف ورزش ها دارد،


لذا پژوهشها و تحقیقات در زمینه تأثیر این ماده در ورزشهای مختلف و ورزشکاران ، هنوز نا تمام و به عبارتی بی نتیجه مانده است . تا آنجا که بسیاری از ورزشکاران بر این باورند که این ماده در عین حالی که باعث افزایش قوای جسمانی و فیزیکی آنها می شود ، به همان اندازه باعث افزایش کارایی (راندمان) مغزی – فکری آنان می شود.


این ماده مداومت و استقامت در رقابتهای ورزشی را بهبود میبخشد. از جمله این ورزشهای استقامتی،  می توان به دوچرخه سواری ، دویدن، و حتی بازی ساکر (soccer) اشاره کرد.


  مطالعات همچنین نشان می دهند که مصرف کافئین تأثیر بسیار اندکی در ورزشکارانی که نیاز به مصرف سریع انرژی (ماننددونده های دوی سرعت و شناگرها) دارند، دارد. همچنین بسیار پر واضح است که مصرف کافئین در کاهش میزان خستگی و فرسودگی ورزشکاران (همچون یک نقش روانی مؤثر) تأثیر بسزایی ایفا می کند. جاذبه و کشش فکری – ذهنی برای مصرف کافئین به اندازه تمایل و کشش برای مصرف فیزیکی (خوردن) آن می باشد.


  تأثیر کافئین باعث تمرکز کردن افراد تا حدود 1 تا 3 ساعت می شود. برای ورزشکاران ، رقابت در ورزشهایی که فکر کردن سریع و عکس العملهای تند و تیز مورد نیاز است ، مصرف این ماده یک حاشیه بزرگتر را فراهم می کند. البته نباید فراموش کرد که این نتایج در برخی موارد متناقص با تجارب بدست آمده از تأثیر مصرف کافئین در افزایش مداومت ورزشی است.


سوخت بیشتر چربی و کمتر هیدروکربنها در اعضای بدن ؛ دربالا بردن میزان تمرکز فکری– ذهنی ورزشکار؛  انتقال کلسیم وسدیم و پتاسیم در سلولها ، نفوذ پذیری غشای سلول ها که باعث افزایش انقباض بیشتر و محکمتر ماهیچه ها می شود از جمله خواص مصرف قهوه و  کافئین در بدن ورزشکاران است .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی