وبلاگ ورزش دوستان

بیان آخرین مطالب حوزه ورزش و سلامت

بیان آخرین مطالب حوزه ورزش و سلامت

وبلاگ ورزش دوستان

وبلاگی کاملا شخصی است که به بیان مطالب ورزشی و سلامت در راستای اطلاع رسانی به مردم ورزش دوست استان کرمانشاه می پردازد .

چه ورزش هایی برای کودکان 7 سال به بالا مناسب است؟

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ

7 تا 10 سال


این بچه‌ها چه ویژ‌گی‌هایی دارند؟

در سنین مدرسه بچه‌ها کم‌کم با بهبود تعادل و حرکت می‌توانند وارد ورزش‌های تیمی شوند و علاقه‌مندی‌شان را به یک رشته ورزشی نشان دهند. اما هنوز هماهنگی لازم بین دست و چشم به‌وجود نیامده است و بنابراین می‌توانند در ورزش‌های سازمان‌یافته محدودی شرکت کنند. اگر می‌خواهید فرزندتان را برای یک ورزش ثبت‌نام کنید باید تفاوت بین ورزش‌ها را تشخیص دهید، نکاتی که باید در نظر بگیرید شامل مواردی مانند میزان هزینه وسایل ورزشی، میزان تماس‌های فیزیکی، تاکید بر مهارت‌های فردی، تاکید بر عملکرد تیمی، اندازه تیم و  فرصت هر کودک برای شرکت در بازی است.


ورزش‌های مناسب این گروه چیست؟

·           بیسبال

·           ژیمناستیک 

·           تنیس 

  دوچرخه‌سواری

 

10 سال و بالاتر


این بچه‌ها چه ویژ‌گی‌هایی دارند؟

در این سنین سطح فهم کودک و توانایی یادگیری، تعادلی و حرکتی او افزایش می‌یابد و کودک می‌تواند حرکات پیچیده و تکنیک و تاکتیک را یاد بگیرد و در ورزش‌های سازمان‌یافته شرکت کند. کودکان باید دقت داشته باشند که تمرین‌ها متناسب با وزن‌شان باشد. اگر بین چند نوع ورزش می‌خواهید تصمیم بگیرید به کودکتان اجازه دهید، طیفی از فعالیت‌ها را امتحان کند. کودکان کوچک‌تر می‌توانند قبل از انتخاب بین یک یا دو ورزش گزینه‌های مختلف را امتحان کنند. هرچه کودک ورزش‌های بیشتری را امتحان کند و به این نتیجه برسد که در یک رشته ورزشی خوب عمل می‌کند، به همان میزان لذت بیشتری از آن فعالیت خواهد برد. هم ورزش‌های تیمی مانند فوتبال را امتحان کنید و هم ورزش‌های انفرادی مانند تنیس و دوومیدانی.

 
ورزش‌های مناسب این گروه چیست؟

·         فوتبال

·           قایقرانی

·           والیبال

·           دوومیدانی

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۷
سپیده سالاری

ورزش کودکان

نظرات  (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی